اهمیت گپ زدن

بطور کلی «گپ زدن»، صحبت‌های کوتاه درباره‌ی مسائل جزئی یا غیرجنجالی مانند آب‌وهوا، خبرهای جدید یا شغل و زندگی افراد است. برخی افراد وانمود می‌کنند از گپ زدن به خاطر پیش‌پا افتاده بودن آن، نفرت دارند، اما مزیت گپ زدن این است که به شما اجازه می‌دهد پیش از گفت‌وگو، یک زمینه‌ی مشترک ایجاد کنید، بدون اینکه، بیش از حد معمول، از احساسات‌تان مایه بگذارید. شاید این مزیت برای درون‌گرایان، اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

 هر قدر هم، گپ زدن با کسی برای شما ملال‌آور باشد، بهترین کار این است که «نه» نگویید!

کاری کنید گفت‌وگوی شما محترمانه خاتمه یابد، مثلا بگویید: «من الان باید برم و قبل از اینکه فلانی بره، فلان چیز رو ازَش بگیرم. واقعا از صحبت باهات خوشحال شدم.» یا «لطفا منو ببخش. به فلانی قول دادم، کمکش کنم و الان باید برم.»

 

با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.


 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

از خود و دیگران انتقاد و عیب جویی نکنید

1- اگر خود را دست کم می گیرید، همین حالا از دلیل آوردن برای "خوب نبودن" دست بردارید. شما خوبید. 

در این سیاره هیچ کس دقیقأ مثل شما نیست. شما هم مثل دیگران بی همتا هستید. پس به جنبه های مثبت خود نگاه کنید. هر وقت راجع به خود حرفی منفی گفتید یا یک خودگویی منفی کردید، حداقل دو نکته مثبت درباره خودتان زمرمه کنید.

"هر شب سه مورد از کارهایی را بنویسید که طی روز انجام داده اید و به آن افتخار می کنید؛ به اینکه آنها چقدر "مهم" یا "ناچیز" هستند زیاد توجه نکنید."

2-اگر دیگران را دست کم می گیرید، دنبال جنبه های مثبت آنها باشید و آنها را بازگو کنید. برای مثال اگر از فرزندتان انتقاد می کنید، با آنها فعالیت ها و کارهایی را انجام دهید که خیلی بحث برانگیز نیستند. 

در هر روز پانزده دقیقه بدون "اصلاح کردن" و "تذکرات تربیتی" با بچه ها باشید. کاری کنید که فقط از بودن با هم لذت ببرید. با آنها قدم بزنید، بازی هایی که برای هر دوی شما جالب است انجام دهید یا در انجام کاری به آنها کمک کنید؛ اینگونه با آنها رابطه برقرار می کنید و خود نیز احساس بهتری خواهید داشت. 


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.


 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

۱۷ عادت گفتاری افراد خیلی دوست داشتنی

۱. هرجا که می‌توانند مودب باشند، هستند.

۲. قدردان محبت‌های کوچک هستند.

۳. تعریف‌شان واقعی است.

۴. از ته دل همدردی می‌کنند.

۵. اطلاعات مفید را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

۶. به دیگران پیشنهاد کمک می‌دهند.

۷. با اعتماد به نفسِ به‌جا صحبت می‌کنند.

۸. از اسامی و عناوینِ محترمانه استفاده می‌کنند.

۹. یادشان نمی‌رود که عضوی از تیم هستند.

۱۰. دیگران را به هم معرفی می‌کنند.

۱۱. نوبت‌شان را فراموش نمی‌کنند.

۱۲. به دیگران می‌گویند که به آنها اعتماد دارند.

۱۳. به دیگران اجازه می‌دهند برای خودشان تصمیم بگیرند.

۱۴. گوش می‌دهند و می‌خواهند بیشتر بدانند.

۱۵. مسئولیت‌پذیر هستند.

۱۶. حمایت‌شان را اعلام می‌کنند.

۱۷. همیشه می‌پرسند: «چرا که نه؟».

آدم‌ های دوست داشتنی اغلب آدم‌هایی رویاپرداز، مثبت‌نگر و عمل‌گرا هس تند.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.


 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

با‌ آدم‌ها ارتباط برقرار کنید

اگر مردم بدانند شما چه جور آدمی هستید، امکان اینکه حرفی را ازتان قبول کنند و شما بتوانید آنها را متقاعد کنید، خیلی بیشتر است. تحقیقاتی در همین زمینه در دانشگاه استنفورد برگزار شد و از دانشجویان خواسته شد تا در سر کلاس با یکدیگر به توافقاتی برسند. ابتدا، بدون ارائه هیچ‌گونه دستورالعملی، دانشجویان موفق شدند در ۵۵ درصد از مذاکرات به توافق برسند. اما پس از اینکه به دانشجویان گفته شد قبل از هر گونه مذاکره،‌ پیش‌زمینه‌ای از شخصیت خود را به طرف مقابل ارائه دهید، این میزان به ۹۰ درصد افزایش پیدا کرد.

نکته‌ی کلیدی در اینجا این است که از گیر افتادن در پس و پیش بحث خودداری کنید. کسی که دارید باهاش صحبت می‌کنید یک آدمیزاد است، نه یک حریف یا سیبل تیراندازی. فارغ از اینکه محتوای گفتگوی‌تان تا چه حد متقاعدکننده باشد، اگر نتوانید با طرف مقابل‌ یک رابطه‌ی آدمیزادی تشکیل بدهید، حرفتان هیچ اثری در او نخواهد داشت.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.


 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

گفت‌وگو

️ گفت‌وگو مانند یک خیابان دو طرفه است.

نخستین و مهم‌ترین قانون گفت‌وگو این است که موضوع آن فقط درباره‌ی شما نیست، بلکه درباره‌ی هر دو نفری است که با هم گفت‌وگو می‌کنند.

اگر هر یک از طرفین، تک‌گویی کند، دیگر گفت‌وگویی در کار نیست. سعی کنید در هر گفت‌وگویی، میان شنیدن و صحبت کردن، تعادل برقرار کنید. اینجا جایی است که رسانه‌‌های اجتماعی (با تأکیدی که بر روی انتقال پیام دارند) تأثیر بدی روی نحوه‌ی سخن گفتن ما دارند. ما عادت کردیم، نظرات‌ خود را به صورت یک طرفه اعلام کنیم و آنگاه اگر کسی اظهار نظر کرد (کامنت گذاشت)، واکنش نشان دهیم‌. این عمل شاید، شبیه آغاز یک گفت‌وگو باشد، اما وقتی با کسی رودررو صحبت می‌کنید، مؤدبانه نیست با اعلام یک سویه‌ی نظرات خود، گفت‌وگو را آغاز کنید.

به جای این کار، سعی کنید برای ایجاد زمینه‌ی مشترک گفت‌وگو، پرسشی را مطرح کنید. برای نمونه: «شغلت چیه؟» یا حتی «هوا خوب نیست؟»

با این روش نشان می‌دهید که قصد دارید یک گفت‌وگوی دو طرفه داشته باشید.

 

با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.


 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat