آداب معاشرت در محیط کار

 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣بدون اطلاع قبلی، وارد اتاق دیگران نشوید:

⁣ایجاد وقفه در کار دیگران، غیر محترمانه است. شما حق ندارید بدون در زدن و تنها به‌ دلیل باز بودن در، وارد اتاق دیگران بشوید! اگر احساس می‌کنید کاری که با طرف مقابل دارید بیش از چند دقیقه طول می‌کشد، باید از قبل برای صحبت کردن با او وقت بگیرید.

 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣به دیگران کم‌ محلی نکنید:

⁣وقتی شخصی به شما نزدیک می‌شود، به او توجه کنید. سلام‌ و علیکی ساده را فراموش نکنید و اگر فعلا سرتان شلوغ است، از او بخواهید چند دقیقه صبر کند. وقتی در راهرو و … آشنایی را می‌بینید، به بهانه‌ ی کمبود وقت به او بی‌ محلی نکنید که اصلا بهانه و دلیل خوبی برای بی‌ توجهی به دیگران نیست.

 در زمینه‌ی ارتباطات نوشتاری دقت زیادی به خرج بدهید:

⁣قبل از فرستادن هرگونه پیام متنی، آن را بازبینی کنید تا مطمئن شوید غلط املایی ندارد. با وجود امکاناتی که نرم‌افزارهای تصحیح نگارش و املا در اختیارمان می‌گذارند، وجود غلط املایی بسیار ناخوشایند است. علاوه بر بررسی املای کلمات، سعی کنید لحن و محتوا را نیز به‌خوبی بررسی و ویرایش کنید.

⁣⁣⁣⁣ ⁣بیهوده کارت ویزیت‌ تان را بذل‌ و بخشش نکنید:

⁣یکی دیگر از آداب معاشرت در محیط کار این است که به یاد داشته باشید به هرکس که می‌رسید، سریعا کارت ویزیت و اطلاعات تماس خود را بذل‌ و بخشش نکنید. این کار کمی عجولانه به نظر می‌رسد. فقط در تماس‌ های فروش این کار را بکنید و قبل از تقدیم آن، از طرف مقابل برای این کار اجازه بگیرید.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat