مدیریت‌ ارتباطات

از گفتن دو جمله پرهیز کنید؛

جمله ی نخست (فرقی نمی کنه...)

اوقاتی که نظرمان را در مورد موضوعی جویا می شوند مگر می شود فرقی نکند؟ این جمله نشانِ منفعل بودن مخاطب یا بی تفاوتی اوست و از نظر آداب اجتماعی جمله مودبانه ایی نیست.

جمله ی دوم (بد نیستم...)

وقتی که کسی حالمان را جویا می شود، اگر بد نیستیم چرا نمی گوییم خوبم؟ این جمله موجب می شود گمان کنیم مخاطب در ابراز احساسات مثبتش، بخل می ورزد یا انسان شاکری نیست. از همه مهمتر به خودِ ما تلقینِ احساسِ ناخوشی می کند.

لطفا حساس باشیم، نظر بدهیم، ابرازِ وجود کنیم و مثبت بیاندیشیم.

حساس ها نمی گویند: به من چه، فرقی نمی کنه، بد نیستم، من این مدلی ام، حوصله ندارم، نظری ندارم، که چی؟ تحمل ندارم، اعصابم خرده، همین که گفتم و... این جملات فاقد شعور عاطفی هستند.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat