سلام و احوالپرسی

سلام و احوالپرسی های غیر رسمی را می توان به زبان آورد یا با حرکت نشان داد و یا با هردو.

«سلام» و «چطوری؟» یا عبارت خودمان تر «چه خبر؟» که معمولاً با لبخند و در صورتی که نام فرد مقابل را می دانید با به زبان آوردن نام او همراه است، روش های معمول و خودمانی سلام و احوالپرسی های غیر رسمی هستند.

«صبح بخیر» «عصر بخیر» و «شب بخیر» کمی رسمی تر هستند ولی اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

 سلام کردن شما را موظف به توقف و حرف زدن نمی کند، پس به این دلیل که عجله دارید در سلام کردن به دیگران تعلل نکنید.

 در صورتی که فرد به حرف زدن با شما تمایل داشت علت عجله خود را به طور مختصر برایش توضیح دهید و مودبانه از اوجدا شوید.

 شما در هر صورت باید با مردم مودبانه رفتار کنید پس فراموش نکنید به کسانی که به شما خدمت می کنند مانند صندوقدار ها و مسئولان پذیرش سلام کنید. 

در مواقعی که فاصله زیاد است و فرد صدای شما را نمی شنود یا صدای شما ممکن است باعث ایجاد مزاحمت شود، به زبان آوردن سلام درست نیست. در این صورت می‌توانید به جای آن سرتان را تکان دهید و یا لبخند بزنید.

در طول مراسم مذهبی، سخنرانی ها یا اجرا های زنده که حرف زدن می تواند باعث پرت شدن حواس دیگران شود یا بی احترامی محسوب شود، فقط به لبخند زدن اکتفا کنید و سلام های تان را برای بعد نگه دارید.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

به تصمیمات یکدیگر احترام بگذارید؟

وقتی کسی در مقابل دعوت یا درخواستی پاسخ منفی می‌دهد، باید به تصمیم او احترام بگذاریم. تلاش برای گرفتن جواب مثبت با چرب زبانی یا احساس گناه دادن به طرف مقابل و بعد هم بحث بر سر دلایل، ملاحظگی و بی ادبی را می رساند. البته اگر هر دوی شما سعی می‌کنید وقتتان را برای یک قرار ملاقات شام با هم تنظیم کنید می‌توانید پیشنهاد جایگزینی ارائه کنید. در این حالت دعوت تلویحا پذیرفته شده و فقط می خواهید زمان مناسب را انتخاب کنید.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

در مقابل اصرار های طرف مقابل برای تغییر عقیده شما مقاومت کنید

1.چاپلوسی: +کیک هایی که میپزی هستند، چه طور است ۵ تا برای مهمانی من درست کنی؟ _خوشحالم که کیکهای مرا دوست دارید ولی فقط وقت درست کردن دو تا از آنها را دارم. 

2.قلدری: +باید کمک کنی همه دارند به ۲۰۰ نفر از این فهرست تلفن می‌زنند. 

_دفعه بعد خوشحال می شوم کمکی کنم، ولی این بار برایم ممکن نیست.

 3.تبدیل مسئله به مشکل شما:

 +من خیلی گرفتارم می‌توانی فلان کار را برایم انجام دهی؟

_متاسفم که اینقدر گرفتاری ولی من هم کارهایی دارم که باید سر موقع تحویل بدهم.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

در چه شرایطی عذرخواهی کنیم؟

عبارات: ببخشید، معذرت می‌خواهم و پوزش می طلبم نشان‌دهنده آگاهی شما از این موضوع هستند که باعث ناراحتی کسی شده اید. ممکن است به کسی که زده باشید، گفتن ببخشید به آن فرد نشان می‌دهد که کار شما عمدی نبوده و باعث آرام شدن شرایط می‌شود.

 عادت کنید وقتی کارهای زیر را انجام می دهید عذرخواهی کنید.

 1.وقتی لازم است در کاری وقفه ایجاد کنید: " ببخشید ولی پای تلفن با شما کار دارند"

2.وقتی می‌خواهید درخواستی را مطرح کنید:" ببخشید! ولی اینجا نمی توانید سیگار بکشید"

3.وقتی می‌خواهید اشتباهی را بپذیرید: "ببخشید متوجه نشدم شما در صف هستید" 

4.وقتی کار بدی مانند باد گلو کردن از شما سر میزنند: "ببخشید" 

5.وقتی مکالمه ای را ترک می‌کنید:"ببخشید دلم می خواست بیشتر بمانم ولی باید بروم" 

6.وقتی از سر میز بلند میشوید: " لطفاً مرا ببخشید"


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

ویژگی های یک شهروند مسئولیت پذیر- قسمت ششم(قسمت آخر)

۲۶- آنقدر حوصله به خرج می­ دهد تا موضوعی را دقیق بفهمد بعد واکنش نشان دهد؛

۲۷- دفترچه کوچکی دارد که صفحه اول آن نوشته شده: ضعفهای من و روشهای اصلاح؛

۲۸- خمیرمایه ذهنی او این گونه شکل گرفته: ۲۰ درصد اظهارنظر کردن و ۸۰ درصد سوال کردن؛

۲۹- برای جلب اعتماد دیگران، سیگنال­ های متناقض نمی­ فرستد؛

۳۰- چون خودشناسی مقدمه توسعه ­یافتگی مدنی است، آنقدر از خود شناخت دارد که ۵۰ صفحه در مورد افکار و روحیات خود می ­تواند بنویسد.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 ویژگی های یک شهروند مسئولیت پذیر,شهروند ,اظهارنظر کردن,جلب اعتماد دیگران,شناخت

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat