ده مورد از آداب اجتماعی که باید به فرزندتان آموزش دهید

1. وقتی درخواستی دارد بگوید لطفا

٢. وقتی چیزی دریافت کرد بگوید متشکرم

٣. اگر به کسی ضربه ای زد بگوید معذرت میخوام

٤. وقتی کسی وارد اتاقش میشود ،سرگرمی های الکترونیکی اش را کنار بگذارد

٥. وقتی با افراد صحبت می کند به چشمهای آنها نگاه کند

٦. صبر کند صحبت دیگران تمام شود بعد شروع به صحبت کند.

٧. محکم دست بدهد.

٨. وقتی بزرگترها با او صحبت میکنند بگوید بله خانم یا بله آقا

٩. علاوه بر سلام و احوال پرسی ،تبریک هم بگوید.

١٠. درب را برای دیگران باز کند.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

سیاست رفتاری

وقتی در ارتباط با دیگران، از چیزی ناراحت می شوید بیست دقیقه صبر کنید

ببینید ناراحتی شما واقعی هست یا نه دلیلش چیه؟

چه عکس العملی نشون بدهید بهتره است؟

چه سیاستی رو می توانید در پیش بگیرید که به ضررتون تموم نشه و.... 

بعد بدون حالات خشم، با حالت منطقی بروید با اون شخص صحبت کنید.

گاهی هم لازمه سکوت کنید و خودتون رو ناراحت نشون بدید که شخص متوجه اشتباهش بشود و سمت شما بیاید.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.


 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

مدیریت‌ ارتباطات

از گفتن دو جمله پرهیز کنید؛

جمله ی نخست (فرقی نمی کنه...) 

اوقاتی که نظرمان را در مورد موضوعی جویا می شوند مگر می شود فرقی نکند؟ این جمله نشانِ منفعل بودن مخاطب یا بی تفاوتی اوست و از نظر آداب اجتماعی جمله مودبانه ایی نیست.

جمله ی دوم (بد نیستم...)

وقتی که کسی حالمان را جویا می شود، اگر بد نیستیم چرا نمی گوییم خوبم؟ این جمله موجب می شود گمان کنیم مخاطب در ابراز احساسات مثبتش، بخل می ورزد یا انسان شاکری نیست. از همه مهمتر به خودِ ما تلقینِ احساسِ ناخوشی می کند.

لطفا حساس باشیم، نظر بدهیم، ابرازِ وجود کنیم و مثبت بیاندیشیم.

حساس ها نمی گویند: به من چه، فرقی نمی کنه، بد نیستم، من این مدلی ام، حوصله ندارم، نظری ندارم، که چی؟ تحمل ندارم، اعصابم خرده، همین که گفتم و... این جملات فاقد شعور عاطفی هستند.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

فن‌ بیان

اصل صراحت ( دقت ) : در صحبت کردن باید از طرف خود صحبت کنیم نه از طرف مردم .

استفاده از کلمه « من » یکی از شیوه های مهم بیان قاطع است . « ما فکر می کنیم » « ما می خواهیم » نمونه ای از صحبت کردن از طرف دیگران است و برای زمانی قابل قبول است که شما به عنوان سخنگوی یک گروه انتخاب شده باشید ،اما عباراتی نظیر « فکر می کنم » « به نظر من » صحبت کردن از طرف خود است .


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat

فن بیان

 برای کنترل عصبانیت خود و دیگران در مشاجرات

از صدای آروم و آهسته استفاده کن، این کار باعث می شه او هم آهسته تر صحبت کنه , حرف مخاطب را گوش بده .

 آدمها وقتی احساس می کنندمخاطب به حرفشون گوش نمی ده عصبانی می شوند .

 بنا براین برای آرام کردن فرد عصبانی می تونی از جمله هایی مانند " حرفهایت را می شنوم ، متوجه هستم که عصبانی هستید ، فکر نکن متوجه نمیشم " ، استفاده کن .

 حتی اگر حرفی که فرد عصبانی به زبان می آورد درست نیست هم اصلا" با او بحث نکن.


با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید.


 برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید.

 

 Tel:02177628061       Instagram:aeenmoasherat   www.saman-tc.ir   Telegram:@aeenmoasherat