-
مدیریت ارتباطات
سهشنبه 16 بهمن 1397 09:27
از گفتن دو جمله پرهیز کنید؛ جمله ی نخست (فرقی نمی کنه...) اوقاتی که نظرمان را در مورد موضوعی جویا می شوند مگر می شود فرقی نکند؟ این جمله نشانِ منفعل بودن مخاطب یا بی تفاوتی اوست و از نظر آداب اجتماعی جمله مودبانه ایی نیست. جمله ی دوم (بد نیستم...) وقتی که کسی حالمان را جویا می شود، اگر بد نیستیم چرا نمی گوییم خوبم؟...
-
فن بیان
دوشنبه 15 بهمن 1397 09:10
اصل صراحت ( دقت ) : در صحبت کردن باید از طرف خود صحبت کنیم نه از طرف مردم . استفاده از کلمه « من » یکی از شیوه های مهم بیان قاطع است . « ما فکر می کنیم » « ما می خواهیم » نمونه ای از صحبت کردن از طرف دیگران است و برای زمانی قابل قبول است که شما به عنوان سخنگوی یک گروه انتخاب شده باشید ،اما عباراتی نظیر « فکر می کنم »...
-
فن بیان
یکشنبه 14 بهمن 1397 09:41
برای کنترل عصبانیت خود و دیگران در مشاجرات از صدای آروم و آهسته استفاده کن، این کار باعث می شه او هم آهسته تر صحبت کنه , حرف مخاطب را گوش بده . آدمها وقتی احساس می کنندمخاطب به حرفشون گوش نمی ده عصبانی می شوند . بنا براین برای آرام کردن فرد عصبانی می تونی از جمله هایی مانند " حرفهایت را می شنوم ، متوجه هستم که...
-
فن بیان
شنبه 13 بهمن 1397 09:27
هنگام بحث های جدی صدایتان را بلند نکنید بلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید و عجز و ناتوانی شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و دیگر این که می خواهید حرف خود را با توسل به زور وخشونت به کرسی بنشانید. همچنین بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان می شود، البته توجه منفی. خونسردی...
-
نکاتی که باید قبل از مراجعه به پزشک انجام دهیم؟
چهارشنبه 10 بهمن 1397 09:02
_ قبل از مراجعه به پزشک دوش بگیرید. _ از عطر ملایم یا اسپری بدن استفاده کنید. _ سر ساعت تعیین شده در مطب حضور داشته باشید. _ قبل از مراجعه مشکلات خود را لیست کنید تا وقت خود و پزشک را تلف نکنید. _ بعد از گرفتن نسخه نحوه و زمان مصرف داروها را از پزشک بپرسید و یا در صورت لزوم یادداشت برداری کنید. _ بیاد داشته باشید که...
-
نکات سخنرانی
سهشنبه 9 بهمن 1397 09:58
در پایان یک جمله تن صدای خود را پایین بیاورید: کاهش تن صدای شما ممکن است یک تنظیم جزئی بنظر برسد، اما باعث می شود تفاوت بسیار بزرگ و شگفت آوری در چگونه بنظر رسیدن شما بوجود آورد. براساس یک قاعده عمومی، تن صدای پایین در پایان جملات برای بیانیه ها و دستورات استفاده میشود و تن صدای بالا نقص ها و عدم اطمینان و اعتماد بنفس...
-
زبان بدن در مذاکره
دوشنبه 8 بهمن 1397 09:52
اگر در جلسه شخصی را دیدید که یک دستش روی چانه و دست دیگرش روی میز قرار دارد.و با آن دستی که روی میز است انگار مرتب بازی می کند مثلا آن را حرکت می دهد یا در حالیکه به شما نگاه می کند خط خطی میکند این یعنی" من حوصله ام سر رفته ،مطالبی که عنوان می کنی برام جالب نیست و برامم مهم نیست که راسته یا دروغ فقط زودتر تمومش...
-
زبان بدن در مذاکره
یکشنبه 7 بهمن 1397 09:07
اگر کیف به همراه دارید؛کیفتان را مرتب کنید. لوازم اضافه اش را خالی کنید و سعی کنید کیفتان سنگین نباشد.(ممکن است در جلسه ای مجبور باشید که کیفتان را روی پایتان بگذارید. یا مجبور شوید از درون آن چیزی بردارید و لازم باشد آن را باز کنید. شلوغ بودن داخل کیف باعث کنجکاوی دیگران می شود. ضمن این که مناسب نیست وسایل شخصی شما...
-
فن بیان و گفتار دلنشین
شنبه 6 بهمن 1397 09:47
گاهی دارید صحبت میکنید ولی سکوت و مکث میکنید در حالی که ضرورتی ندارد. خب حالا چطور این وقفه ای که ایجاد شده را پر کنیم که به منزله سکوت و مکث بی جا نباشد؟! برخی با آوا ها و سرو صداهای نابجا به مانند (( ا)) یا ((ام)) این سکوت رو جبران میکنند. این خود لطمه جبران ناپذیری به زیبایی سخنتان میزند. راه حل چیست؟ از تکیه کلام...
-
میزان یادگیری در حالت های مختلف!
پنجشنبه 4 بهمن 1397 18:25
10% وقتی میخوانیم 20%وقتی میشنویم 30%وقتی میبینیم 50%وقتی میبینیم و میشنویم 70%وقتی بحث میکنیم 80%وقتی تجربه میکنیم 95%وقتی به دیگران یاد میدهیم. با ما همراه باشید تا رموز موفقیت را کسب کنید. برای تهیه این مجموعه تصویری می توانید: در تهران به کتاب فروشی ها و توزیع کنندگان DVD های آموزشی در خیابان انقلاب مراجعه نمایید....
-
فن بیان و هنر متقائد کردن
چهارشنبه 3 بهمن 1397 17:39
تکنیک همراهی در مذاکره و متقاعدسازی وقتی شما با نظر کسی موافقت میکنید, از دید وی انسان قابل احترام و اعتمادی هستید. یکی از بهترین تکنیک های مذاکره و متقاعدسازی تکنیک همراهی است; در ابتدای مذاکره با نظرات طرف مقابلتان همراه شوید و تا میتوانید نظرات مشترکتان را تایید کنید. این کار حس خوبی در طرف مقابل ایجاد کرده و شما...
-
آیین هدیه گرفتن
سهشنبه 2 بهمن 1397 09:07
هدیه گرفتن نیز آداب خود را دارد که نشان ادب و قدر دانی شما است. _ هدیه را با دو دست بگیرید. _حتما بعد از گرفتن هدیه تشکر کنید. _ هرگز در مورد قیمت هدیه سوال نکنید. _ هدیه باید در اولین فرصت در حضور خود شخص باز شود. _ در میهمانیهای که همه هدیه میآورند هدیه در حضور میهمانان باز نمیشود و این وظیفه شماست که بعدا با...
-
فن بیان
دوشنبه 1 بهمن 1397 09:55
مکث در بین کلمات و جملات باید به 4 دلیل باشد. 1.سکوت فهمی: این سکوت بعد از اینکه جمله یا عبارت به پایان رسید اتفاق می افتد برای اینکه مخاطب شما به فهم کلام برسد و به ادامه سخن شما توجه کند. 2.سکوت نمایشی: این سکوت هم بعد از پایان عبارت به کار میرود ولی برای اینکه سخن و مفهوم سخن در ذهن مخاطب بیشتر موثر واقع شود....
-
فن بیان
شنبه 29 دی 1397 14:26
یکی از مهم ترین کلید برقراری یک ارتباط موفق این است که صحبت خود را با تکیه بر نفع شخصی آغاز نکنید. فرض کنید در یک مهمانی حضور دارید که در آن یک پزشک نیز حضور دارد و شما به منظور برقراری ارتباط با آن شخص، بیماری خود را با آن درمیان میگذارید. این نحوه ی شروع صحبت با فرد مورد نظر بر پایه ی نفع شخصی است و سایه ای که در...
-
15 درس کلیدی از آداب معاشرت پیامبر اسلام (ص)
پنجشنبه 27 دی 1397 14:22
15 درس کلیدی از آداب معاشرت پیامبر اسلام (ص) 1) پیامبر اسلام (ص) با ثروتمند و فقیر دست می داد. 2) با هر کس روبه رو می شد از ثروتمند و فقیر و بزرگ و کوچک، سلام می کرد. 3) چیزی را که به آن دعوت می شد کوچک نمی شمرد گر چه پست ترین نوع خرما بود. 4) آن حضرت کم خرج، بلندطبع، خوش معاشرت و خوشرو بود. 5) همیشه لبخند برلب داشت...
-
سلام و احوالپرسی
چهارشنبه 26 دی 1397 14:13
برقرار کردن تماس در هنگام سلام و احوالپرسی می تواند باعث ایجاد حالات متفاوتی شود. از این رو، بوسیدن یا در آغوش کشیدن کسی که با او آشنایی زیادی نداریم، یا به تازگی با او آشنا شده ایم می تواند فرد را معذب کند. در جوامع چند فرهنگی شناخت سنتهای مذهبی و فرهنگی متعدد و ممنوعیتهای هر یک در زمینه تماس جسمی از جمله محدودیت...
-
آداب ملاقات با افراد جدید
سهشنبه 25 دی 1397 09:56
همه چیز به تاثیری بستگی دارد که برای اولین بار روی کسی می گذاریم. تصویری که در ملاقات اول از خود به جا می گذاریم می تواند دائمی باشد. ما می توانیم با لبخند زدن و انتقال آرامش و اطمینان به طرف مقابلمان، تاثیر مثبت و پایدار از اولین ملاقات را در او به جایب گذاریم. 1.بلند شویم: اگر جا برای بلند شدن نیست، از روی صندلی...
-
دست دادن
دوشنبه 24 دی 1397 09:26
در مواقعی که فرد مقابلتان به وضوح معلول است، برای مثال وقتی که کسی دست ندارد یا دستش در گچ است، می توانید هر دو از دست چپتان استفاده کنید. شاید کسی که مبتلا به بیماری های مزمنی مانند آرتروز است، نخواهد دست بدهد و در چنین مواقعی اگر کسی دست چنین فردی را محکم فشار دهد میتواند باعث ایجاد درد شود. ولی رد کردن آن هم می...
-
دست دادن
یکشنبه 23 دی 1397 09:15
ما عادت کردهایم که وقتی دستمان را به سوی کسی دراز میکنیم با ما دست بدهد. وقتی از طرف مقابل چنین عکس العملی را نمی بینیم عجیب به نظر ما میرسد، و با خود میگوییم «چرا باید کسی با من دست ندهد در حالی که من دستم را به سمتم دراز کردم؟» در چنین مواقعی دستتان را پایین بیاورید و تجربه تان را ابراز نکنید حتی اگر به جا...
-
دست دادن
شنبه 22 دی 1397 09:10
سنت دست دادن حداقل به مصر باستان و بابِل برمیگردد. گشودن دست راست نشان میداد که اسلحهای در دست نیست و شخص به منظور صلح آمده است. امروز دست دادن نشانه دوستی و حسن نیت است. مثل زمانی که مردم با دست دادن معامله می کنند. در آمریکا مردم برای سلام و احوالپرسی به جای تعظیم کردن، سلام کردن یا بوسیدن یکدیگر، با هم دست...
-
سلام و احوالپرسی
پنجشنبه 20 دی 1397 09:00
1.وقتی که جراحت یا ناتوانی جسمانی دارید. 2.وقتی یک بار قبلاً سلام و احوالپرسی کردهاید. 3.وقتی پشت میز رستوران یا در غرفهای هستید. 4.وقتی که همکارانتان دائماً به دفتر شما رفت و آمد دارند. در چنین مواقعی کافی است نیم خیز شوید تا نشان دهید که اگر می توانستید بلند میشدید. بهتر است هنگام سلام و احوالپرسی نگاهتان در یک...
-
سلام و احوالپرسی
چهارشنبه 19 دی 1397 09:26
چه خانم هستید و چه آقا بلند شدن به پای کسی که تازه وارد شده، به منظور سلام و احوالپرسی از قدیم نشانه احترام بوده است. قوانین قدیمی بلند شدن مردان به پای زنان و بلند نشدن زنان، دیگر منسوخ شده است. امروزه خانم ها باید بایستند و نحوه صحیح در موقعیتهای کاری هم همین است. چون جنسیت در این موقعیت ها تفاوتی ندارد. استادن...
-
سلام و احوالپرسی
سهشنبه 18 دی 1397 09:23
گاهی اوقات مثل جلسات رسمی با مشتریان شرکت، یا مراسم رسمی که شرکت کننده های آن یکدیگر را نمیشناسند و یا در صف های خوش آمد گویی، یا مناسبت های دولتی، سلام و احوالپرسی حالت رسمی تری به خود میگیرد. در چنین مواقعی به جای اینکه بگوییم «چطوری؟» می گوییم: «سلام, حالتون چطوره؟» یا «صبح بخیر» یا «شبتان بخیر» و نام و عنوان طرف...
-
سلام و احوالپرسی
دوشنبه 17 دی 1397 09:18
سلام و احوالپرسی های غیر رسمی را می توان به زبان آورد یا با حرکت نشان داد و یا با هردو. «سلام» و «چطوری؟» یا عبارت خودمان تر «چه خبر؟» که معمولاً با لبخند و در صورتی که نام فرد مقابل را می دانید با به زبان آوردن نام او همراه است، روش های معمول و خودمانی سلام و احوالپرسی های غیر رسمی هستند. «صبح بخیر» «عصر بخیر» و «شب...
-
به تصمیمات یکدیگر احترام بگذارید؟
یکشنبه 16 دی 1397 09:09
وقتی کسی در مقابل دعوت یا درخواستی پاسخ منفی میدهد، باید به تصمیم او احترام بگذاریم. تلاش برای گرفتن جواب مثبت با چرب زبانی یا احساس گناه دادن به طرف مقابل و بعد هم بحث بر سر دلایل، ملاحظگی و بی ادبی را می رساند. البته اگر هر دوی شما سعی میکنید وقتتان را برای یک قرار ملاقات شام با هم تنظیم کنید میتوانید پیشنهاد...
-
در مقابل اصرار های طرف مقابل برای تغییر عقیده شما مقاومت کنید
شنبه 15 دی 1397 09:50
1.چاپلوسی: +کیک هایی که میپزی هستند، چه طور است ۵ تا برای مهمانی من درست کنی؟ _خوشحالم که کیکهای مرا دوست دارید ولی فقط وقت درست کردن دو تا از آنها را دارم. 2.قلدری: +باید کمک کنی همه دارند به ۲۰۰ نفر از این فهرست تلفن میزنند. _دفعه بعد خوشحال می شوم کمکی کنم، ولی این بار برایم ممکن نیست. 3.تبدیل مسئله به مشکل شما:...
-
در چه شرایطی عذرخواهی کنیم؟
پنجشنبه 13 دی 1397 09:03
عبارات: ببخشید، معذرت میخواهم و پوزش می طلبم نشاندهنده آگاهی شما از این موضوع هستند که باعث ناراحتی کسی شده اید. ممکن است به کسی که زده باشید، گفتن ببخشید به آن فرد نشان میدهد که کار شما عمدی نبوده و باعث آرام شدن شرایط میشود. عادت کنید وقتی کارهای زیر را انجام می دهید عذرخواهی کنید. 1.وقتی لازم است در کاری وقفه...
-
ویژگی های یک شهروند مسئولیت پذیر- قسمت ششم(قسمت آخر)
چهارشنبه 12 دی 1397 09:00
۲۶- آنقدر حوصله به خرج می دهد تا موضوعی را دقیق بفهمد بعد واکنش نشان دهد؛ ۲۷- دفترچه کوچکی دارد که صفحه اول آن نوشته شده: ضعفهای من و روشهای اصلاح؛ ۲۸- خمیرمایه ذهنی او این گونه شکل گرفته: ۲۰ درصد اظهارنظر کردن و ۸۰ درصد سوال کردن؛ ۲۹- برای جلب اعتماد دیگران، سیگنال های متناقض نمی فرستد؛ ۳۰- چون خودشناسی مقدمه...
-
ویژگی های یک شهروند مسئولیت پذیر- قسمت پنجم
سهشنبه 11 دی 1397 09:53
۲۱- به دیگران القاب منتسب نمی کند: بلکه انگیزه ها و افکار آنان را تحلیل می کند؛ ۲۲- از شخصی که با رانت ثروتمند شده است، فاصله می گیرد؛ ۲۳- زندگی خود را مانند لوگوی المپیک در پنج دایره متداخل طراحی می کند: رشد فردی، توجه به خانواده، حرفه، افزایش سطح دانش تخصصی و خدمات مدنی؛ ۲۴- فقط یک شغل دارد و وظایف آن را به...
-
ویژگی یک شهروند مسئولیت پذیر- قسمت چهارم
دوشنبه 10 دی 1397 09:15
۱۶- حتی سه نصف شب و بدون آنکه دوربینی باشد، پشت چراغ قرمز می ایستد؛ ۱۷- بسیار سفر می کند تا بیاموزد و بلوغ فکری و رفتاری را تجربه کند؛ ۱۸- وقتی از یک خیابان فرعی به اصلی می رسد، اتومبیل خود را متوقف می کند و پس از ایمنی کامل، حرکت می کند؛ ۱۹- آنقدر Search میکند تا Fact را ازPropaganda تفکیک کند؛ ۲۰- کوله پشتی...